ماشین فرز هوریزنتال مدل:ACM-MH25F

به اطلاع کلیه صنعتگران و تولیدکنندگان محترم میرساند ، که : همزمان با آغاز سال ۱۳۹۱ خورشیدی گروه صنعتی اتوما مراحل طراحی و ساخت فرز هوریزنتال یا افق زن خود را به پایان رسانده ، و آماده تولید به صورت تجاری نموده است. این فرز دارای امتیاز های ویژه ، از قبیل : سیستم کنترل دور الکترونیکی ، توان مصرفی پایین ، ابعاد کوچک ، تعویض ابزار سریع ، حرکت های محوری بسیار دقیق و … می باشد .

همانطور که قبلا ذکر شد : همزمان با آغاز سال ۱۳۹۱ خورشیدی مراحل طراحی و ساخت نهایی فرز هوریزانتال ( افق زن ) گروه صنعتی اتوما به پایان رسیده ، و در حال حاضر بصورت تجاری تولید می شود . این فرز در ابعاد کوچک ساخته شده ، و در یک محیط مناسب با حداقل فضا قابل نصب می باشد . محورهای حرکتی این دستگاه از صلبیت بسیار بالایی بهره برده ، و درنتیجه : کیفیت ماشین کاری قطعات را به طور قابل توجه ای افزایش میدهد. از ویژگی های مهم این دستگاه می توان به موارد زیر به صورت کلی اشاره کرد:

ویژگی ها :

۱- سیستم زاویه کنیک ، و تیغچه کنیک

این سیستم باعث حرکت یکنواخت ، و در عین حال صلبیت بسیار بالا در حرکت خطی می شود و همچنین تنظیم و یا ریگلاژ میزان روانی و یا سختی حرکت ، تنها با تنظیم یک پیچ زاویه کنیک امکان پذیر است.

 

۲- صلبیت بسیار بالا در حرکت

صلبیت در حرکت ، از ویژگی های مهم در محورهای تولیدی گروه صنعتی اتوما می باشد. که :در ساخت محورهای حرکتی این دستگاه نیز در نظر گرفته شده است .

۳- حرکت انتقالی اهرمی

به وسیله این نوع از حرکت می توان با سرعت زیاد و با اعمال نیروی کم توسط اپراتور عملیات براده برداری را انجام داد.

در تصویر زیر قسمت دنده شانه محور x این دستگاه از زاویه کنار قابل مشاهده است.

همچنین در این تصویر نمایی از اهرم محور x دستگاه نشان داده شده

۴- تنظیم میزان حرکت

همانطور که در تصویر مشاهده میفرمایید تنظیم موقعیت محور y ، و همچین تنظیم ارتفاع صفحه کارگیر تا شفت اصلی دستگاه ، به وسیله ورنیه های مدرج شده با دقت حرکتی ۰٫۱mm امکان پذیر است.

۴- بخش نصب ابزار و فرز برش :

این بخش طوری طراحی شده ، که: ضمن داشتن استحکام بالا در کلگی دستگاه ،امکان تعویض آسان و سریع فرز برای اپراتور وجود داشته باشد. به این شکل که: با شل کردن پیچ مربوطه ، و کشیدن کلگی دستگاه به صورت کشویی و رو به جلو ، بخش سر شفت آزاد شده  ، و به راحتی فرز های مربوطه را در محل خود جا گذاری کرده ، و سپس با مهره اتصال ، کلیه فرز ها را در جای خود ثابت نموده ، و مجددا کلگی را به محل خود باز می گردانیم.

در زیر تصاویر مربوط به این بخش آورده شده است

۵- مجهز به میل پیچ ذوزنقه ومهره ضد سایش :

در مهره میل پیچ های این دستگاه  ، از آلیاژ فسفر برنز ضد سایش استفاده شده  ، که: سایش رزوه مهره ها را به طرز چشم گیری کاهش میدهد . و همچنین ، میل پیچ های به کاربرده شده داری حداقل خلاصی میباشند ، و در صورت استفاده از نوع بال اسکرو ، میزان خلاصی تا ۰٫۰۱mm کاهش پیدا میکند.

۶- مجهز به خطوط روغن و سیستم تزریق روغن فنر ساچمه:

تمام محورهای حرکتی این دستگاه ، مجهز به خطوط روغن و همچنین محل تزریق روغن بصورت فنر ساچمه می باشد . که : در اینصورت ، می توان ریل های دستگاه را به صورت دائمی و یکنواخت روغن کاری و روانکاری کرد .

نکته: امکان نصب پمپ تزریق روغن به صورت اتوماتیک در این دستگاه وجود دارد

۷- مجهز به شیار چاک و تی جهت نصب قطعات یا فیکسچر :

برروی صفحه کارگیر این دستگاه ، سه عدد شیار چاک وتی قرار داده شده ، تا بتوان هر نوع  قطعه را بصورت مستقیم ، و یا با استفاده از هرنوع فیکسچر ، هلدر و نگهدارنده های مختلف برروی صفحه ثابت کرد .

در تصویر زیر نمایی از صفحه کارگیر ( صفحه رویی ) و شیار های چاک و تی قابل مشاهده می باشد .

همچنین در این تصویر حوضچه تجمع آب صابون (آب تراش) قابل مشاهده است

۸- سیستم کنترل دور الکترونیکی :

از دیگر ویژگی های ممتاز این دستگاه ، سیستم کنترل دور الکترونیکی  آن می باشد . که:با اعمال تغییر در فرکانس برق شهر ، دور موتور را با دقتی بسیار بالا کنترل میکند . در این صورت : اپراتور می تواند دور شفت موتور را با چرخش یک ولوم که برروی پنل دستگاه تعبیه شده ، کنترل کرده ، و همزمان برروی نمایشگر LED دستگاه ، تغییرات اعمالی را مشاهده کند . ( در این حالت امکان تغییر دور از ۱ تا ۱۳۰۰ و با رزولیشن یک دور در دقیقه امکان پذیر است) همچنین می توان ، بصورت آنلاین پارامتر های زیادی از قبل ولتاژ ، توان و جریان مصرفی و … را مشاهده کرد ، ضمنا استارت و استوپ دستگاه از طریق همین پنل انجام می پذیرد

در زیر نمایی از پنل کنترل دستگاه آورده شده

این پنل طوری طراحی شده ، تا: ضمن اینکه به راحتی در دسترس اپراتور قرار می گیرد ، درصورت عدم نیاز ، و یا در حین عملیات ماشین کاری می توان آن را به کنار ستون دستگاه منتقل کرد، همچنین پنل فقط به وسیله یک کابل مخابراتی ، با تابلوی اصلی دستگاه در تماس می باشد ، در این صورت امکان نصب پنل در محلی غیر از محل طراحی شده وجود دارد.

 

نمایی از قسمت بازوی حرکتی پنل

قابل استفاده برای کلیه سری تراش ها ، درودگران ، تولیدکنندگان ابزار یراق ، و …

قابلیت نصب سیستم اتوماتیک کنترل محورها جهت تولید در تیراژ بالا

مشخصات فنی دستگاه :

واحد ابعادی که درج نشده به میلی متر می باشد

ابعاد صفحه کارگیر :   ۴۵۰mm×۱۵۰mm

حرکت محور افقی :   ۲۰۰mm×۹۰mm

حرکت محور عمودی :   ۲۳۰mm

دقت پیشروی محور افقی :   ۰٫۱mm

دقت پیشروی محور عمودی :   ۰٫۱mm

دقت حرکتی :   ۲۰ میکرون

عرض دستگاه :   ۵۰cm

ارتفاع دستگاه :   ۸۹cm

وزن دستگاه :   ۱۱۴kg

قطر شفت اصلی :   ۲۵mm ± ۰٫۲

قدرت موتور :   ۰٫۷۵kw=1hp

حداکثر دور شفت :   ۱۳۰۰rpm

رزولیشن تغییر دور :   ۱rpm

سیستم کنترل دور :   الکترونیکی

نوع فرز کاربردی :  اره ای